بدون قیافه، جذاب به نظر برسید! (بخش اول)

دندان‌های بد فرم، وزن اضافه، و خیلی دیگر از موارد مشابه، باعث می‌شوند ظاهر خوبی نداشته باشید و خودتان را «زشت» و «بدقیافه» تصور کنید. اما بدترین نتیجه‌ی آن، این است که فکر می‌کنید نکات معمولی مد و استایل، که می‌تواند هر فردی را خوش‌تیپ و زیبا نشان دهد، مناسب شما نخواهند بود و هیچ‌وقت نمی‌توانید به عنوان یک فرد جذاب شناخته شوید.

مهم نیست چقدر زشت به نظر برسید (یا فکر کنید زشت به نظر می‌رسید!)، شما با رعایت نکاتی که در ادامه برای‌تان آورده‌ایم، می‌توانید جزو افراد خوش‌تیپ و جذاب قرار بگیرید و دیگر نگران ظاهر خود نباشید. نوع قیافه مردان، خیلی اهمیتی ندارد و این اعتمادبه‌نفس و نحوه‌ی مراقبت از خود و سلامتی‌ شما است که باعث جذاب دیده شدن‌تان می‌شود. پس بدون معطلی در ادامه با مدمن و بخش اول نکاتی برای افرادی که فکر می‌کنند خوش‌قیافه نیستند و می‌خواهند زیبا و خوش‌استایل به نظر برسند همراه باشید.

 

  1. اگر از بدن‌ خود راضی نیستید، کاری دراین‌باره انجام بدهید!

شاید تصور کنید فقط شما حس بدی نسبت به بدن خود دارید، اما افراد زیادی هستند که فرم و ظاهر بدن‌شان راضی نیستند. شاید اضافه وزن دارید و شکم و پاهای‌تان بیش از اندازه چاق هستند، یا شاید هم آن‌قدر لاغر هستید که در زیر دوش مدام باید حرکت کنید تا بلکه کمی خیس بشوید!

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای پیدا کردن حس بهتری نسبت به بدن‌تان، ورزش کردن است. حالا حتما نباید آن‌قدری ورزش کنید که شکمی شش‌تکه داشته باشید؛ فعالیت‌های معمولی و طبق برنامه، به طور حتم عضلات‌تان را تقویت می‌کنند و در یک محدوده وزنی سالم قرار می‌دهند. اما مهم‌تر از آن، روی تصور ذهنی شما از بدن‌تان و آنچه قادر به انجام دادنش است هم تاثیرگذار خواهد بود.

بدن‌های خوش‌فرم، خوش‌تراش و بسیار ورزیده که در عکس‌های گوناگون دیده می‌شوند، همیشه هم کارآمد نخواهند بود و حتی در بیشتر مواقع، فتوشاپ هستند و واقعیت ندارند. به‌جای این‌که از داشتن اندامی بسیار لاغر یا چاق وحشت‌زده بشوید و خودتان را با آن عکس‌ها و یک بدن غیرواقعی مقایسه کنید، یک برنامه‌ی ورزشی و غذایی برای هدفی که دارید و کاری که می‌خواهید با بدن‌تان انجام بدهید، ترتیب ببینید. سعی داشته باشید برنامه‌تان معقولانه، خاص و انجام‌شدنی باشد و همیشه پیگیرش باشید. این کار و هدف بسیار عملی‌تر و دست‌یافتنی‌تر به حساب می‌آیند، و زمانی که ببینید تغییری در وزن خود ایجاد کرده‌اید، دیگر اهمیتی ندارد که سیکس‌پک هم دارید یا نه. مهم این است که بدنی ایده‌آل و وزنی مناسب به دست آورده‌اید که در خوش‌تیپ دیده شدن‌تان تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

 

  1. همیشه خوش‌بو باشید

معنی واقعی این مورد، این است که بوی بد ندهید. خیلی ساده است، نه؟

اما این کار معمولا به تلاش بیشتری نیازمند بوده و آن‌قدرها هم ساده نیست. همچنین به معنای این‌که در عطر و ادوکلن خیس بخورید، محسوب نمی‌شود. استفاده از عطرهای مختلف می‌تواند باعث شود خوش‌استایل خوانده شوید و با بوی آن‌ها، در خاطر مردم باقی بمانید. اما برای افرادی که در نزدیکی شما قرار می‌گیرند، قبل از اینکه از یک بوی خوش استفاده کنید، باید همانند یک بوم نقاشی، پاک و تمیز باشید، تا آن بوی خوش موثرتر واقع بشود.

کلید اصلی، توجه داشتن به رایحه‌ی بدن‌تان است. هر روز، و هر دفعه که ورزش می‌کنید، دوش بگیرید. اگر شغل‌تان نیاز به فعالیت‌های بدنی بالا دارد، حتما بعد از کارتان هم خودتان را بشویید. از مام و بوگیر استفاده کنید و علاوه بر این، به بوی دهان‌تان هم اهمیت بالایی بدهید. مطمئن شوید بعد از هر بار غذا خوردن، دهان‌تان را تمیز می‌کنید. اگر سیگاری هستید، باید بدانید که لباس‌های‌تان همیشه بوی سیگار می‌دهند و این موضوع باعث می‌شود مردم از شما دور بشوند. قطعا بهترین راه این است که کلا سیگار را کنار بگذارید، ولی می‌توانید با شستن زودبه‌زود لباس‌ها، بوی بد سیگار را دور کنید.

حال که به شستن لباس‌ها اشاره کردیم، سعی کنید لباس‌های‌تان همیشه تمیز و عاری از بوی بد باشند. یک برنامه‌ی منظم برای شستن آن‌ها داشته باشد. جوراب و لباس زیرتان را هر روز عوض کنید. کت و ژاکت‌های‌تان را قبل از این‌که در کمد قرار بدهید، تکان بدهید و بگذارید هوا بخورند. برای کفش‌های رسمی‌تان از درخت کفش استفاده کنید و کفش‌های ورزشی و مناسب‌ باشگاه‌تان را هم، که همیشه در معرض عرق قرار می‌گیرند، فقط در باشگاه به پا داشته باشید. درخت کفش یک وسیله به شکل پا است که درون کفش قرار می‌گیرد تا از خراب شدن و تغییر فرم آن جلوگیری کند و همچنین عمر بیشتری هم به آن بدهد. این وسیله علاوه بر این باعث می‌شود رطوبت کفش‌ها از بین برود و باکتری درون آن جمع نشود.

 

  1. از پوست خود مراقبت کنید

اگر شما صورت‌تان را فقط می‌شویید و سپس خشک می‌کنید، این پوست و ظاهرتان است که قربانی می‌شوند. شما می‌توانید خیلی از ویژگی‌های بدتان را، که باعث زشت دیده شدن‌تان می‌شوند، بپوشانید و از دید مردم دور نگه دارید، اما داشتن پوستی بد، به سادگی شما را از ریخت می‌اندازد و به هیچ‌وجه نمی‌توان آن را مخفی کرد.

خبر خوب این است که اگر به خوبی از پوست‌تان مراقبت کنید، با دیده شدن آن، میزان جذابیت شما هم بالاتر می‌رود و خوش‌استایل‌تر دیده می‌شوید. مراقبت درست از پوست هم نیازمند محصولات مختلف است. یک برنامه‌ی محافظت از پوست برای خود تعیین کرده و مناسب‌ترین محصولات برای پوست‌تان را تهیه کنید. پیش از این در مقاله‌های «سال جدید، پوستی بهتر! (بخش اول)» و «سال جدید، پوستی بهتر! (بخش دوم)» نکاتی برای داشتن پوستی بهتر برای‌تان آورده‌ایم. با رعایت این نکات، می‌توانید از آکنه، پوست چرب یا خشک و همچنین آسیب‌هایی که خورشید یا طبیعت به پوست می‌زنند، در امان بمانید. علاوه بر این، انواع پوست‌ها را هم معرفی کرده‌ایم و گفته‌ایم چه نوع محصولاتی مناسب آن‌ها خواهند بود. جدا از این، کارهای غلطی که منجر به داشتن پوستی بد می‌شوند، از جمله استرس و کم‌خوابی، را هم نام برده‌ایم. حتما این دو مقاله را بخوانید و با گذشت مدت زمانی کم، تغییرات زیادی را در پوست و ظاهرتان شاهد باشید.

 

  1. ریش بگذارید

شما نمی‌توانید فرم صورت‌تان را تغییر بدهید، اما می‌توانید تغییراتی در ظاهر آن ایجاد کنید تا فرم بهتری پیدا کند. خیلی از مردها به دنبال داشتن قیافه‌ای قوی و بالغ‌تر هستند. ریش یکی از سریع‌ترین راه برای رسیدن به این هدف و همچنین خوش‌فرم‌تر نشان دادن صورت خواهد بود.

اما چه نوع ریشی مناسب شما است و بیشتر جذاب‌تان می‌کند؟ تحقیقات نشان داده‌اند که مردهای دارای ته‌ریش ده روزه، جذابیت بالایی دارند و مخصوصا جنس مخالف را بیشتر به خود جذب می‌کنند. پس منتظر چه هستید؟ یه شانسی به ته‌ریش بدهید و آن را امتحان کنید.

شاید همین الان هم دارای یک ریش پرپشت باشید. بد نیست اگر تغییری در آن ایجاد کنید و تنوع بدهید. مدل‌های مختلف مثل پروفسوری و... را امتحان کنید. اگر ته‌ریش دارید، ریش بلند را مدنظر قرار بدهید. حتی ممکن است بدون ریش زیباتر باشید، پس به سراغ یک اصلاح تمیز بروید. اگر خیلی از ظاهر خود راضی نیستید، تغییری به آن بدهید و ببینید چه می‌شود. شاید مدل مناسب برای خودتان را پیدا کردید و توانستید جذاب‌تر به نظر برسید.

 

  1. ژاکت‌های مردانه را مدنظر قرار بدهید

ژاکت‌ها احتمالا تنها لباس موثر برای داشتن ظاهری مردانه و جذاب به شمار می‌روند. آن‌ها باعث می‌شوند شانه‌ها عریض‌تر دیده شوند، کمر باریک‌تر به نظر برسد و همچنین نگاه‌ها را هم به بازو و ساعد‌ها، که طبق تحقیقات جذاب‌ترین بخش بدن مردها محسوب می‌شوند، جذب می‌کنند. ژاکت‌های گوناگون، ظاهری ورزیده به مردها می‌دهند و علاوه بر این، باعث ایجاد یک تصور از قدرت و قوی بودن هم می‌شوند. هر نوع ژاکتی که انتخاب می‌کنید، باید این ویژگی‌ها را کاملا دارا باشد و کمک زیادی به پیدا کردن ظاهری شیک و مردانه کند.

اگر بخواهیم تنها درباره‌ی ژاکت‌هایی که هدف‌شان جذاب نشان دادن شما است صحبت کنیم، ژاکت‌های چرم بدون شک بهترین انتخاب هستند و بیشتر از هر چیز دیگری باید مورد توجه قرار بگیرند. بررسی‌ها ثابت کرده‌اند که ژاکت چرم، شما را ورزیده‌تر نشان خواهند داد. اگر با اعتمادبه‌نفس آن‌ها را بپوشید، ژاکت‌های چرم یک ظاهر خشن و سرسخت را برای‌تان به ارمغان خواهند آورد. پس این نوع لباس را هرگز دست‌کم نگیرید و اگر می‌خواهید خوش‌تیپ و شیک دیده شوید، حتما به سراغ‌شان بروید و آن‌ها را به تن داشته باشید.

از این به بعد، سعی کنید به نظر دیگران اهمیت ندهید و با اعتمادبه‌نفس بالا در موقعیت‌های مختلف حاضر شوید. همچنین با رعایت نکاتی که گفته شد، به راحتی می‌توانید سطح استایل‌تان را بالا ببرید و بسیار جذاب‌تر از آن‌چه فکر می‌کنید هستید به نظر برسید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. منتظر ادامه‌ی این مقاله و 5 نکته‌ی دیگر بمانید.

با تشکر از همراهی شما، اگر از خواندن این مقاله لذت بردید، آن را به اشتراک بگذارید و مدمن را هم به دوستان خود معرفی کنید.